• تهران، پونک، عدل شمالی، بلوار کمالی جهاد، کوچه یکم، پلاک یکم، واحد اول
تلفن همراه
09121184963
تلفن دفتر
03136343448
ساعات کاری
شنبه تا پنجشنبه ۹ تا ۲۰
باید و نبایدهای خرید کولر آبی که باید بدانید!

باید و نبایدهای خرید کولر آبی که باید بدانید!

کولر های آبی اولیه دارای قاب های چوبی بودند که با استفاده از پارچه های مرطوب پوشیده شده و در این سیستم ها برای انتقال هوای خنک سازی شده از فن استفاده می کردند.  کمپانی امرسون الکتریک نخستین شرکتی بود که موفق شد تا کولرهای آبی را به تولید انبوه برساند. شاید بتوان گفت که ویلیس هاویلند کرییر مخترع کولر آبی است اما در فرایند تولید این دستگاه افراد زیادی نقش داشتند.

جمع آوری اطلاعات در مورد کولر آبی شامل پرداختن به مخترع کولر آبی یا تاریخچه کولر آبی در ایران می شود که شاید بد نیست در مقاله راهنمای خرید کولر آبی به آن ها اشاره کنیم.

طرز کار کولر آبی

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

طرز کار کولر آبی از دو قسمت عمده بخش مکانیکی و الکتریکی تشکیل می شود که آب به کمک الکتروپمپ از تشتک به ناودان های بالای پوشال ها هدایت می شود و همواره آن ها را خیس نگه می دارد.در نهایت هوای عبوری از پوشال های مرطوب به سمت کانال می روند.

با توجه به تعریف بالا می توان گفت که طرز کار کولر آبی ساده است اما برای ایجاد هوای خنک مجموعه از قطعات مانند آب پخش کن، پولی، شناور، واتر پمپ و … با یکدیگر همکاری می کنند.

انواع کولر آبی

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

کولر آبی به دلیل قیمت و مصرف برق پایین تر بیش تر از کولر گازی مورد استقبال قرار می گیرد و با روش تبخیر آب و سرمایش تبخیری منجر به خنک شدن دمای محیط می شود. به طور کلی دو مدل کولر آبی در بازار موجود است که با عنوان کولرهای پوشالی و سلولزی شناخته می شود. بررسی مزایا و معایب کولر آبی بدون تسمه یا مواردی شبیه به این در بخش راهنمای خرید کولر آبی به شما کمک می کند. تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کولر بدون تسمه

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

به طور کلی دو مدل کولر در بازار موجود است که با عنوان های تسمه دار (کولر آبی فن سانتریفیوژ ) و بدون تسمه کولر آبی فن آکسیال شناخته می شود که تفاوت آن ها مربوط به جهت هوای ورودی و خروجی به کولر است. در کولر بدون تسمه هوا از ورودی کولر به آن وارد شده و در همان جهت مستقیم یا محوری (آکسیال) از کولر خارج می‌ شود. مزایا و معایب کولر آبی بدون تسمه شامل موارد زیر می شود.

مزایا و معایب کولر آبی بدون تسمه

مزایا

  •  برای مدیریت دمای هوا راه حل مقرون به صرفه تری هستند.
  • کم تر نیاز به تعمیر پیدا می کنند.
  • جابه جایی و حمل آن ها راحت تر است.
  • نصب و راه اندازی آسان تر
  • در هوای خشک و نیمه‌ خشک سیستم خنک‌ کننده قدرتمندی دارند.

معایب

در کولر آبی بدون تسمه میزان خنکی حاصل به سطح رطوبت منطقه وابسته است در نتیجه شرجی بودن هوا مانع جذب رطوبت شده و اثر خنک‌کنندگی را کاهش می‌ دهد و برای مناطق مرطوب کاربرد ندارند.

 

کولر تسمه دار

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

در کولر تسمه دار (کولر آبی فن سانتریفیوژ )  که با پولی و تسمه کار می‌ کنند، هوایی که از سمت ورودی به کولر وارد می‌شود در جهت عمود بر جهت ورودی از کولر خارج می‌ شود.

کولر پوشالی

همان طور که از نام  این مدل پیدا است دارای پوشال بوده و در مقایسه با نسخه های سلولزی مصرف برق پایین تری دارد و البته پوشال های آن هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض دارد که پیش از این در مطلبی با عنوان آموزش سرویس کولر آبی به نحوه تعویض آن پرداخته شده است.

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

کولر سلولزی

کولر سلولزی به جای پوشال مجهز به پدهای سلولزی هستند که به همین دلیل دارای راندمان بهتر و مصرف انرژی پایین تری هستند و جالب است بدانید که این پدها برخلاف پوشال تا چند سال نیاز به تعویض ندارد.

 

کولر پرتابل

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

کولرهای آبی پرتابل نیاز به کانال کشی ندارند و برای  اداره و محیط های کوچک بیشتر کاربرد دارند. این مدل های در مدل های رومیزی، بدون پایه و یا پایه دار روانه بازار می شوند که در نسخه های جدید بیشتر از پدهای سلولزی به جای پوشال استفاده می شود.

نکات مهم در خرید کولر آبی

نکات مهم در خرید کولر آبی

محل سکونت و اقلیم

در اکثر شهرهای ایران می توان از کولر آبی استفاده کرد اما در مناطق جنوبی و شمال ایران و یا به عبارت دیگر در شهرهای گرم و مرطوب امکان پذیر نیست زیرا کولر آبی منجر به تشدید شدن هوای شرجی می شود و رطوبت را وارد محیط می کند.

جنس بدنه کولر آبی

با توجه به این که کولر آبی در بیرون قرار می گیرد و در معرض باد، آفتاب، باران و .. است باید به جنس بدنه و یا ورقه تشکیل دهنده کولر توجه کنید و جالب است بدانید که ورق گالوانیزه بهترین نوع بوده و مقاومت بالایی دارد.

راهنمای خرید کولر آبی خوب

نوع کولر آبی

همان طور که گفته شد کولر آبی در دو نوع سلولزی و پوشالی موجود است و همان طور که گفته شد مدل های مجهز به پد های سلولزی کارایی بهتری داشته و مصرف برق و آب پایین تری دارند اگرچه از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند پس در صورتی که مشکل مالی ندارید می توانید به سراغ خرید مدل های سلولزی بروید.

رنگ مخصوص کولر آبی 

شاید از نگاه مشتریان رنگ به کار رفته در بدنه کولر از اهمیت چندانی برخوردار باشد اما باید گفت این مورد باید حتما باید مورد توجه قرار بگیرد و به همین دلیل در بخش نکات مهم در خرید کولر آبی به آن اشاره شده است. رنگ کولر آبی در اثر برخورد با اشعه فرابنفش دچار پوسیدگی شده و می ریزد که در نهایت می تواند فرسودگی و عمر پایین کولر را به همراه داشته باشد پس در هنگام خرید دقت کنید که در برابر آفتاب مقاوم باشد.

اندازه کولر

اندازه کولر یکی از مواردی است که در هنگام خرید نباید نادیده گرفته شود و به همین دلیل اشاره به آن در مطلب راهنمای خرید کولر آبی الزامی است. مطمئنا کولرهای آبی بزرگتر برای خانه هایی با متراژ بالاتر کاربرد دارد. درصورت استفاده از یک کولر کوچک برای فضایی بزرگ تر به موتور کولر فشار آمده و در نهایت می تواند سوختن آن را به همراه داشته باشد.

راهنمای خرید کولر آبی خوب برچسب انرژی

برچسب انرژی

تمامی لوازم خانگی یا برقی های موجود در بازار باید دارای برچسب انرژی باشند که در واقع نشان دهنده ی میزان مصرف انرژی دستگاه است. محصولاتی که در سطح انرژی A قرار دارند بیشتری راندمان را دارند و پیش از خرید از توجه به این مورد غافل نشوید.

میزان هوادهی کولر آبی

میزان هوادهی کولر آبی  بر حسب متر مکعب بر ساعت جریان هوا بر روی کولر آبی درج شده است که یکی از نکات مهم در خرید کولر آبی تلقی می شود. میزان هوادهی کولر آبی باید 20 برابر حجم محیط باشد برای مثال حجم هوای یک منزل 100 متری 300 متر مکعب است که در عدد 20 باید ضرب شود.

راهنمای خرید کولر آبی خوب

کولر آبی پرتابل یا ثابت؟ 

کولر آبی پرتابل به کولرهای آبی گفته می شود که بدون نیاز به کانال کشی کار می کنند و برای  اداره و یا محیط های کوچک کاربرد دارد که به دلیل اشغال فضای کم، مصرف آب کمتر، نصب و راه اندازی راحت و … محبوب است اگرچه معایبی دارد که از جمله می توان از سرو صدای زیاد، تولید کمی گرما، عدم داشتن کارایی در اتاق های بزرگ و .. نام برد. با توجه مزایا و معایب کولر آبی ثابت و پرتابل می توانید در هنگام خرید تصمیم گیری کنید. به عنوان مثال اگر محیط مورد نظر شما بزرگ است خرید کولر پرتابل توصیه نمی شود.

راهنمای خرید کولر آبی خوب

خدمات پس از فروش و گارانتی

داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مشخصات یک کولر آبی خوب محسوب می شود که به همین دلیل لازم است تا به آن در مطلب راهنمای خرید کولر آبی خوب اشاره کنیم. توجه داشته باشید که کولر آبی حتما دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورت خرابی دچار مشکل نشوید. این مورد بعد از خروج شرکت های خارجی و ورود کالای قاچاق به بازار ایران اهمیت بیشتری پیدا کرد.

برند

مطمئنا خرید از برندهای شناخته شده می تواند نگرانی شما را بابت مواردی مانند کیفیت کولر آبی ایران شرق یا کیفیت کولر آبی آزمایش برطرف کند. پیش از رفتن به بازار حتما در مورد برند مورد تحقیق کرده و از تجارب دیگران استفاده کنید.

بودجه

پیش از این که تمامی نکات مهم در خرید کولر آبی را در نظر بگیرید باید بودجه و احتیاجات خود را تعیین کنید تا از پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری شود. با خواندن مطلب راهنمای خرید کولر آبی و همچنین استفاده از تجربه کاربران می توانند مدل متناسب با بودجه و نیازهای خود را خریداری کنید.

راهنمای انتخاب کولر آبی یا کولر ابی چی بخرم ؟

راهنمای خرید کولر آبی

راهنمای انتخاب کولر آبی یا کولر ابی چی بخرم ؟ از جمله موضوعاتی است که ذهن اکثر مشتریان را در هنگام خرید یک کولر جدید درگیر می کند. با توجه به متن بالا می توان نتیجه گرفت که پیش از رفتن به بازار در ابتدا باید نکات مهم در خرید کولر آبی و بودجه خود توجه کنید تا در ابتدا بتوانید مدل مناسب برای فضای خود را پیدا کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات ما


هزینه تعمیر کولر گازی چقدر است؟
  • ۲۵
  • شهریور
  • هزینه تعمیر کولر گازی چقدر است؟

    چرا تعمیر کولر گازی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ دوره و زمانه‌ های کولرهای آبی و مدام تا بالای پشت‌ بام رفتن ...

    سیستم تهویه مطبوع چیست؟ انواع سیستم تهویه مطبوع و کارکرد آن‌ها
  • ۲۵
  • شهریور
  • سیستم تهویه مطبوع چیست؟ انواع سیستم تهویه مطبوع و کارکرد آن‌ها

    تهویه مطبوع چیست؟ تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از  فن آوری رساندن شرایط طرح داخل به شرایط استاندارد یا آسایش ...

    تاسیسات چیست و چه کارایی دارد؟
  • ۲۹
  • شهریور
  • تاسیسات چیست و چه کارایی دارد؟

    تاسیسات چیست؟ در دنیا ی  امروز تامین آسایش بشر یکی از اهدف اصلی است به همین دلیل نقش تاسیسات مکانیکی به عنوان ...

    تأسیسات مکانیکی ساختمان چیست؟
  • ۲۹
  • شهریور
  • تأسیسات مکانیکی ساختمان چیست؟

    تأسیسات مکانیکی ساختمان شامل مجموعه ای از سازه ها و اجزایی است که ساختار سیستم های داخلی ساختمان را جهت بهبود سطح آسایش ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    09131109867

    ادرس

    اصفهان-آبشار سوم-مجتمع رویال سنتر

    پست الکترونیک

    Mashayekhi.tec@gmail.com