• تهران، پونک، عدل شمالی، بلوار کمالی جهاد، کوچه یکم، پلاک یکم، واحد اول
تلفن همراه
09121184963
تلفن دفتر
03136343448
ساعات کاری
شنبه تا پنجشنبه ۹ تا ۲۰
مزایای استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی منزل

مزایای استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی منزل

مزایای استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی منزل

در این مقاله به آشنایی با مزیت های طراحی داخلی و فواید استفاده از طراحان داخلی در فرایند ساخت و بازسازی یک ساختمان میپردازیم:

طراحی داخلی را می توان به نوعی یک هنر در نظر گرفت. هنری که می تواند به یک اتاق یا فضای کلی یک ساختمان، استایل، شخصیت، زیبایی و شاخصه بیافزاید. طراحان داخلی همیشه از آزادی عملی که در افزودن ویژگی های منحصر به فرد به یک فضا دارند، لذت می برند.

این روز ها کم تر شاهد این هستیم که در کنار هزینه های بالایی که برای ساخت یک بنا یا منزل مسکونی صرف می شود، افراد برای زیبا کردن آن سازه از یک طراح داخلی کمک نگیرند.

این هنر، خلاقیت و ایده پردازی یک طراح داخلی است که می تواند به یک ساختمان روح و زیبایی ببخشد و جریان زندگی را در آن جا ایجاد کند.

1 cover 10 1

علم طراحی داخلی

نکته ای که در خصوص طراحی داخلی باید به آن اشاره کرد این است که در واقع این کار چیزی فراتر از دکور یک اتاق یا یک فضای به خصوص است.
در واقع طراحی داخلی یک علم است که با هنر آمیخته می شود. به این ترتیب طراحان داخلی در وهله نخست روی جنبه های کارکرد بهینه و عملکردی بودن یک فضا تمرکز می کنند.آن ها به دقت بررسی می کنند که هر فضایی به چه صورت می تواند حداکثر کارایی و عملکرد را داشته باشد.
در ادامه آن ها چاشنی هنر را نیز به فضا اضافه می کنند. به این ترتیب نوع مبلمان و نحوه چیدمان آن ها، رنگ های به کار رفته در فضا، نوع روشنایی و نور پردازی و تکمیل دیزاین فضا توسط یک طراح انجام می شود تا در نهایت فضایی به مشتری تحویل داده شود که از حضور در آن جا نهایت لذت را ببرد و آرامش محض را تجربه کند.

دکور و دیزاین

به نوعی باید گفت دکور و دیزاین فضا تنها بخشی از وظایف یک طراح داخلی است، حتی می توان گفت بخش محدودی از این حرفه را تشکیل می دهد. کار و فعالیت یک طراح داخلی روی ماهیت و طبیعت نهایی یک فضا تاثیر می گذارد.

یک طراح داخلی حرفه ای، تحصیلات لازم در این زمینه را داشته و دوره های دانشگاهی و آموزشی مورد نیاز را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این با به روز کردن دانش خود با برنامه های آموزشی متعدد، می تواند به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در زمینه طراحی فضا به مشتریان کمک کند.

از طرفی از آن جایی که علم و هنر طراحی داخلی، یک رشته چند شاخه ای است، طراحان می توانند در موقعیتی باشند که به صورت تخصصی راه حل هایی را ارائه دهند که دیگر افراد دخیل در صنعت ساخت و ساز به راحتی نمی توانند از پس آن بر آیند.
همه این ها، یعنی دستیابی به یک ایده حرفه ای، نشان دهنده مزیت های طراحی داخلی و منفعتی است که استفاده از یک طراح داخلی دارد.

conee

اولویت های ساخت و دکور

یک طراح داخلی حرفه ای می تواند حتی در صورت محدود بودن بودجه و فضا، به گونه ای بخش های متفاوت خانه استفاده کند که به این ترتیب یک فضای شخصی سازی شده را برای ساکنین آن فراهم آورد. به این ترتیب یکی دیگر از مزیت های طراحی داخلی پیاده سازی اهداف شخصی سازی شده کاربر در فضا توسط طراح داخلی است.

علاوه بر این، طراح داخلی با علم به این که مشتری به چه چیز هایی بیش تر اهمیت می دهد، اولویت های ساخت و دکور را به این موارد اختصاص خواهد داد. برای مثال کسی که به فضای بزرگ تر آشپزخانه اهمیت زیادی می دهد یا کسی که به فضا های روشن و بسیار پر نور علاقه دارد، طراح با تکیه به این سلیقه های شخصی، ایده های لازم را ارائه می دهد و پروژه را پیش می برد. در نتیجه برای دستیابی به آن چه که می خواهید، می توانید از مزیت های طراحی داخلی بهره مند شوید.

ac image 941646629916dv

دکوراسیون داخلی و 4 مزیت اصلی آن

توجه به دکوراسیون داخلی منزل و محل کار در زمان حاضر بسیار پر اهمیت شده است. در چند سال اخیر بیشتر توجه افراد به نماهای خارجی ساختمان و زیبایی ها آن بود. ولی امروزه علاوه بر نمای خارجی به دکوراسیون داخلی نیز توجه زیادی میشود.
از مزایای بسیار پر اهمیت دکوراسیون داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
با دکوراسیون داخلی اصولی می توانید فضای داخلی خود را به حداکثر برسانید.
یکی از مزایای اصلی طراحی داخلی این است که می تواند فضای موجود را به حداکثر برساند. با این حال، لازم به ذکر است که متخصصان طراحی راحتی را در نظر خواهند گرفت. به زبان ساده، زیبایی شناسی و کارایی با یکدیگر مرتبط هستند.
مثلا در انتخاب مواردی مثل سقف کاذب ها با توجه به ارتقاع سقف تا کف این مورد بررسی شده و موردی را که بهترین بازده را برای شما داشته باشد انتخاب می شود.

این یک سطح عالی از آرامش را در خانه شما فراهم می کند، در حالی که شما را قادر می سازد از فضای خود حداکثر استفاده را ببرید.

افزایش کیفیت زندگی

یکی از موارد مهم دیگر در دکوراسیون داخلی افزایش کیفیت زندگی است، با توجه به اینکه بیشتر زمان ما در خانه و محل کارمان سپری می شود.
لذا توجه به مسئله دکوراسیون داخلی می تواند بر کیفیت زندگی اثر گزار باشد.
رنگ و نور محیط استفاده از المان هایی مانند پارکت لمینت ها جذاب در کف ساختمان و انتخاب شیوه طراحی درست.
علاوه بر زیبایی محیط باعث کاهش استرس و اضطراب و حس آرامش و سلامتی روحی و روانی انسان نیز می شود.
این ها همه تاثیرات دکوراسیون داخلی جذاب و حرفه ای است که علم روانشناسی انسان این مورد را در چند سال اخیر مورد بررسی قرار داده است.
بررسی های انجام شده حتی به مواردی مانند تعادل فشار خون و افزایش هورمون های انرژی بخش در بدن در محیط هایی با دکوراسیون داخلی جذاب نیز حکایت دارند.

طراحی داخلی با توجه به کارکرد

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است که از چه نوع متریال و وسایلی در محیط استفاده شود تا بهترین کارکرد و حس را به افراد منتقل کنند.

مثلا انتخاب اینکه در دیوارها برای تزئین و دکوراسیون از کاغذ دیواری ها استفاده شود یا موارد دیگر و اینکه مثلا اگر سالن پذیرایی دکور می شود با توجه به نوری که دارد از چه مواردی برای دیوارها، کف و سقف استفاده شود.
این ها تماما مواردی هستند که طراحان دکوراسیون داخلی باید به آن اهیمت زیادی بدهند.

مثلا اگر شما کتابخانه ای دارید که باید در پذیرایی تعبیه شود اینکه در کجای آن قرار بگیرد که هم از بهترین موقعیت فضایی استفاده شود و هم مشکلی در نور محیط ایجاد نکند.
اگر برای آشپرخانه دکوراسیون انجام می شود، از چه مواردی استفاده شود و اینکه حتما قبل از همه وسایل آشپرخانه ای مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی جای اجاق گاز و غیره به بهترین شکل ممکن لحاظ شود.
رنگ بندی و استفاده از جنس متریال و نوع ابزار در محیط های مختلف با هم متفاوت است مثلا بهتر است در حمام  از موادی استفاده شود که علاوه بر گرمایی که دارند در مقابل رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند.
تاثیر دکوراسیون داخلی را در افزایش بهره وری محیط نمی توان نادیده گرفت.

افزایش ارزش خانه و ملک

یکی دیگر از مواردی که می توان به آن توجه بسیاری کرد ولی اغلب فراموش می شود این است که دکوراسیون داخلی علاوه بر مزیت هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، باعث افزایش ارزش ملک نیز می شود.
قطعا یک خانه یا ملک (خانه یا ساختمان تجاری) که از نظر زیبایی داخلی و خارجی جذاب تر است، علاوه بر مشتریان بیشتر قیمت بالاتری نیز نسبت به ملک هم رده ساده می تواند داشته باشد.
فرض کنید دیوارهای داخل خانه ساده و نم دار باشد ولی ملکی با ویژگی ساختمان شما دارای دیوارپوش های جذاب و طرح دار با زیبایی خیره کننده باشد.

ac image uR16466292891c

چند ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی خوب

  1. جذابیت: به این معنا که بتواند مخاطب را در نگاه اول مجذوب خود کرده و چشمان او را به دنبال عناصر موجود در فضا بکشاند.
  2. راحتی: به این معنا که چه مخاطبان موقت و چه مخاطبان دائمی در این فضا احساس راحتی و امنیت داشته باشند.
  3. هماهنگی: به این معنا که مبلمان موجود در فضا از نظر شکل و رنگ در هماهنگی کامل باشند. در اینجا هماهنگی به معنای یک شکل و یک رنگ بودن عناصر نیست. بلکه عناصر باید در کنار یکدیگر از یکپارچگی و تناسب کافی برخوردار باشند.

ac image PI1646629792yB

استفاده از متریال در طراحی دکوراسیون داخلی

با استفاده از متریال در طراحی ممکن است به چند نکته ظریف درباره دکوراسیون و فضای داخل خانه میتوان بازگو کرد ؛ سنگ، چوب، فلز و سرامیک. ممکن است به این هم فکر کرده باشید که چه متریال­ هایی طبیعی به حساب می ­آیند. در این اصول میتوانیم این مزایا را بر عهده داشته باشیم و چنین سوالی بپرسیم . که در دنیای طراحی داخلی، به طور گسترده به مفهوم “طبیعی” (نچرال) پرداخته شده و شامل هر متریال قابل بازیافتی است که در طبیعت یافت شود.

  1. متریال­ های طبیعی داری مقاوت بسیاری دارند
  2. با استفاده از متریال­ های طبیعی، دکوراسیون داخلی شما همیشه رو به مُد است
  3. با استفاده از همین متریال­ های طبیعی، فضای داخلی بنای شما با گذر زمان همچنان مناسب و عاقلانه است
  4. متریال­ های طبیعی به اشیاء یا دکوراسیون ­های خنثی، شخصیتی منحصر به فرد می ­بخشند
  5. قیمت این متریال­ ها با توجه کیفیتشان عالی است

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات ما


هزینه تعمیر کولر گازی چقدر است؟
  • ۲۵
  • شهریور
  • هزینه تعمیر کولر گازی چقدر است؟

    چرا تعمیر کولر گازی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ دوره و زمانه‌ های کولرهای آبی و مدام تا بالای پشت‌ بام رفتن ...

    سیستم تهویه مطبوع چیست؟ انواع سیستم تهویه مطبوع و کارکرد آن‌ها
  • ۲۵
  • شهریور
  • سیستم تهویه مطبوع چیست؟ انواع سیستم تهویه مطبوع و کارکرد آن‌ها

    تهویه مطبوع چیست؟ تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از  فن آوری رساندن شرایط طرح داخل به شرایط استاندارد یا آسایش ...

    تاسیسات چیست و چه کارایی دارد؟
  • ۲۹
  • شهریور
  • تاسیسات چیست و چه کارایی دارد؟

    تاسیسات چیست؟ در دنیا ی  امروز تامین آسایش بشر یکی از اهدف اصلی است به همین دلیل نقش تاسیسات مکانیکی به عنوان ...

    تأسیسات مکانیکی ساختمان چیست؟
  • ۲۹
  • شهریور
  • تأسیسات مکانیکی ساختمان چیست؟

    تأسیسات مکانیکی ساختمان شامل مجموعه ای از سازه ها و اجزایی است که ساختار سیستم های داخلی ساختمان را جهت بهبود سطح آسایش ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    09131109867

    ادرس

    اصفهان-آبشار سوم-مجتمع رویال سنتر

    پست الکترونیک

    Mashayekhi.tec@gmail.com