• تهران، پونک، عدل شمالی، بلوار کمالی جهاد، کوچه یکم، پلاک یکم، واحد اول
تلفن همراه
09121184963
تلفن دفتر
03136343448
ساعات کاری
شنبه تا پنجشنبه ۹ تا ۲۰
چگونه آسانسور را سرویس کنیم؟

چگونه آسانسور را سرویس کنیم؟

ارزشی که آسانسورهای شما ارائه می دهند مستقیما با نحوه نگهداری آنها مرتبط است. به همین دلیل است که شرکت خدمات ساختمانی آس خدمات پیشرو در صنعت آسانسور را ارائه می دهد که برای به حداکثر رساندن ایمنی و کارایی ساختمان ها طراحی شده است. برنامه های تحت کنترل و پیشگیرانه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور شرکت آس به مشتریان کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند و با اجتناب از خرابی ، تعمیرات پرهزینه و تعویض برنامه ریزی نشده قطعات ، زمان خرابی را به حداقل برسانند.

 

برنامه‌ های تعمیر و نگهداری و سرویس آسانسوربه‌ طور خاص طراحی شده‌ اند تا سیستم‌ ها را با یافتن ، عیب‌ یابی و رفع مشکلات قبل از اینکه باعث خاموشی شوند ، به‌ طور مداوم کار کنند. برای اطمینان از عملکرد بهینه ، سیستم آسانسور شما نیاز به بازرسی و آزمایش منظم دارد. عدم انجام بازرسی های معمول توسط یک متخصص واجد شرایط آسانسور می تواند منجر به خاموش شدن و مشکلات امنیتی شده که در نهایت می تواند باعث نگرانی های ایمنی شود.

بسیاری از ما فکر می کنیم که انتخاب و نصب بهترین آسانسور در ساختمان خود ، مهم ترین و آخرین قسمت نصب آسانسور است. با این حال ، مهمترین بخش یعنی نگهداری و سرویس آسانسور پس از نصب شروع می شود. تعمیر و سرویس و نگهداری اسانسور به صورت منظم و بررسی سلامت آسانسور همراه با خدمات عالی عمر و عملکرد کلی آسانسور را افزایش می دهد. خرابی آسانسور می تواند برای مستاجرین بسیار ناخوشایند باشد و هزینه تعمیر آن بسیار زیاد می باشد. از این رو برای جلوگیری از هر گونه تصادف یا مصیبت ، ضروری است که ارزیابی های منظم آسانسور خود را انجام دهید.

توصیه می شود جهت تعمیر آسانسور خود موارد زیر را حتما در نظرداشته باشید :

  • تجربه و تخصص = تجربه و تخصص متخصصین شرکت آس در مورد نوع خدمات و ارزشی که به مشتریان ارائه می دهد بارز می باشد. ارائه دهنده خدمات ایده آل برای آسانسور شما کسی است که سال ها تجربه و تخصص در زمینه تعمیر ونگهداری آسانسور داشته باشد. هرچه سطح تجربه بالاتر باشد توانایی تشخیص مشکل ، تعمیر، نگهداری و بهینه سازی آسانسور بالاتر خواهد بود.

 

  • در دسترس بودن ابزارهای مکانیکی و الکتریکی = بهترین شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور ، شرکتی است که همیشه دارای انباری از ابزار مناسب مورد نیاز برای نگهداری نیازها و متغیرهای خاص آسانسور باشد.

 

  • در دسترس بودن نیروی کار / پرسنل خدماتی = شرکتی که بهترین ابزارها را دارد اما نیروی کار کافی برای ارائه خدمات یا انجام کار سرویس آسانسور در دست ندارد ، نمی تواند تامین کننده خدمات تعمیر آسانسور شما باشد. هنگام انتخاب شرکت لازم است تعداد و توانایی مکانیک آسانسور برای رسیدگی به مشکل را بدانید. این تضمین می کند که در صورت نیاز ، تعمیر و نگهداری و سرویس را دریافت خواهید کرد.

 

  • در دسترس بودن حمایت از مشتری و زمان پاسخگویی = هیچ مالک ساختمانی نمی خواهد با شرکتی که خدمات مشتری در زمان نیاز در دسترس نیست معامله کند. شرایط اضطراری ممکن است در هر زمان ، روز یا شب رخ دهد و حوادث و اتفاقات ناگوار به طور غیر منتظره اتفاق بایفتد و به همین دلیل انتخاب شرکتی که خدمات سرویس آسانسور مناسبی به مشتریان خود ارائه می دهد بسیار حیاتی است. همچنین نحوه پاسخ پرسنل مراقبت از مشتری به پرسش و مشکل مشتری نقش عمده ای در تعیین اثربخشی آن دارد. ارتباط بین شرکت و مشتری باید راحت و با سهولت انجام شود تا از یک رابطه کاری پایدار اطمینان حاصل شود.

 

  • رضایت مشتریان قبلی = استخدام شرکتی که مشتریان و پروژه های با ارزش بالایی را در کارنامه خود دارد ، توانایی آن را برای ارائه خدمات مشخص می کند. انجام تحقیقات کامل در مورد انجمن ها و پروژه های گذشته شرکت و گرفتن مرجع از آنها قبل از نهایی کردن قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور بسیار مهم است. به انواع پروژه ها/ساختمان هایی که شرکت قبلا آسانسور را در آنها نصب کرده است دقت کنید. هرچه تنوع بیشتر باشد ، نگهداری و سرویس آن شرکت بهتر خواهد بود.

 

هر چند وقت یکبار باید برای سرویس آسانسور اقدام کنید ؟

اختصاص زمانی مشخص برای نگهداری و سرویس آسانسور در ساختمان شما برای اطمینان از عملکرد صحیح آن لازم است. زمان سرویس آسانسور بستگی به فاکتورهای زیادی همچون نوع ، موارد استفاده و سن آن دارد. برای اطلاع از این موضوع می توانید با متخصصان شرکت آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

در نظر داشته باشید که کدهای آسانسور نیازمند برنامه کنترل نگهداری آسانسور هستند. روش سرویس اسانسور شامل بررسی تمامی قسمت های عملکردی آسانسور از جمله مسیر حرکت ، سرعت ، تجهیزات اضطراری ، ارتباط تلفنی و عملکرد درب ها می باشد. در اصل ، هر جنبه ای از آسانسور که بر ایمنی و راحتی مسافرات در ساختمان شما تاثیر می گذارد ، باید به طور مرتب بررسی شود.

کارآمدترین روش برای تشخیص هرگونه مشکلی ، ثبت اطلاعات مربوط به عملکرد آسانسور است. یادداشت کنید که هر چند وقت یکبار و در چه ساعاتی از روز از آسانسور استفاده می شود. یادداشت زمان وقوع حادثه و تناوب آن ها ، اطلاعات مفیدی برای شرکت تعمیراتی آسانسور می باشد. تهیه گزارش از روند عملکرد آسانسور الگویی برای مسائل خاصی همچون گیر کردن درب و یا صداهای عجیب و غریب است. از این رو آگاهی از نحوه عملکرد آسانسور ، تاثیر به سزایی در نحوه سرویس آسانسور خواهد داشت.

محاسبه نرخ سرویس آسانسور

قرارداد تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور شما باید خدمات پیشگیرانه ای برای تمامی قطعات آن آسانسور را شامل شود.

برخی از رایج ترین خدمات در نحوه سرویس آسانسور عبارتند از :

  • بازرسی و بررسی مسائل ایمنی : بازرسی های لازم بر طبق قوانین محلی انجام می شود.
  • روغن کاری : عملکرد روان آسانسور نیازمند حرکت روان راهبر ، ریل ها ، سیستم تعلیق و مکانیزم ایمنی است.
  • بررسی عملکرد آسانسور : آزمایشات مکانیکی منظم سیستم کنترل آسانسور ، سیستم شتاب و کاهش سرعت و کلیه مشخصات ایمنی.
  • بررسی : مرور وضعیت مکانیکی آسانسور ، تعویض دنده ها ، ترمز ، بیرینگ و یا طناب ها.

بررسی سابقه سرویس آسانسور برای درک سطح خدمات مورد نظر شما بسیار مهم است. برای یافتن راه حل های صحیح ، با دقت اشاره کردن به موضوعات و مشکلات بسیار حائز اهمیت است. از این رو بخشی از قرارداد شما باید شامل سیستمی برای نظارت بر عملکرد و تاریخچه نگهداری آسانسور است. سازندگان و اپراتورهای سیستم های بالابر باید مطمئن باشند که سازه های آسانسور برای حمل ایمن و قابل اعتماد افراد ، بار یا تجهیزات و همچنین رعایت کلیه الزامات نظارتی استاندارد طراحی و نگهداری می شوند.

چک لیست بازرسی و سرویس دوره ای آسانسور ساختمان ابزاری جامع و مفید است که شامل موارد مربوط به نگهداری و بازرسی معمول آسانسور ساختمان شما می باشد. این به اطمینان از نگهداری آسانسور و مطابقت با مقررات محلی کمک می کند.

چک لیست بازرسی و سرویس اسانسور ساختمان به تدوین برنامه ای برای بازرسی موفق ساختمان کمک می کند. باید تمام عناصری را که عملکرد صحیح و ایمنی آسانسور ساختمان را تضمین می‌ کنند ، شامل آزمایش آشکارساز دود و زنگ هشدار، بررسی سطح روغن برای اطمینان از روانکاری سیستم و بازرسی سیم‌ کشی برق مورد توجه قرار دهد. این باید شامل مواردی باشد که نشان دهنده انطباق آسانسور با استانداردها و مقررات ایمنی تعیین شده باشد.

تعمیر و نگهداری اسانسور

مکانیک آسانسور از چک لیست بازرسی و نحوه سرویس آسانسور ساختمان برای اطمینان از ایمن بودن و عملکرد صحیح آسانسور استفاده می کند. این چک لیست تضمین می کند که تکنسین ها سیم کشی آسانسور ، جعبه های کنترل ، مدارهای الکتریکی ، سرعت آسانسور، عملکرد درب و موارد دیگر را بررسی می کنند. بدون استفاده از این چک لیست خطر نادیده گرفتن یک یا چند جزء کوچک اما حیاتی بازرسی آسانسور وجود دارد و می تواند برای کاربران آسانسور خطرناک باشد. گزارش های بازرسی باید حداقل به مدت یک سال نگهداری شود. با یک برنامه چک لیست بازرسی آسانسور ساختمان ، می توانید به سرعت و به طور موثر بازرسی و سرویس دوره ای آسانسور ساختمان را انجام دهید. این تضمین می کند که آسانسور شما با استانداردهای ایمنی و قوانین ساختمان مطابقت دارد. این به شما در انجام بازرسی های منظم توصیه شده و اقدامات نگهداری برای اطمینان از انطباق و به حداکثر رساندن ایمنی و به حداقل رساندن خطرات مسئولیت کمک می کند.

بررسی دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسورها

آسانسورها برای اینکه عملکرد صحیح داشته باشند ، نیازمند رعایت اصولی فنی بوده تا کارایی آن ها مختل نشده و بالاترین کیفیت را ارائه دهند. برخی از مهم ترین مواردی که در عملکرد آسانسورها بسیار حائز اهمیت است به شرح زیر می باشد :

  • تعیین ظرفیت به ازای هر نفر
  • میزان سرعت
  • مقدار ارتفاع
  • کنترل درب‌ ها ( باز و بسته شدن درب )
  • مکان قرارگیری آسانسور
  • ولتاژ برق

هرچه تجهیزات به‌ کار رفته در ساخت آسانسورها با کیفیت باشد ، باز هم احتمال خرابی و از کارافتادن آن‌ ها وجود داشته و نیاز به حضور افراد متخصص و با سابقه که بتوانند در کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهند احساس می‌ شود. برخی از رایج ترین دلایل ایجاد نقص در آسانسورها به شرح زیر است :

  • استفاده بیشتر از ظرفیت تعیین شده
  • تغییرات ناگهانی ولتاژ
  • قطع ناگهانی برق
  • حمل لوازم منزل با آسانسورهای مخصوص مسافر
  • دستکاری افراد غیر متخصص در سیستم ‌های آسانسور
  • اعمال فشار و یا ضربه به درب‌ ها
  • فرسوده ‌شدن تجهیزات
  • کیفیت بد اجناس به ‌کاررفته ابتدایی

سرویس اسانسور شامل چیست ؟

برای حفظ عملکرد مناسب آسانسور ، بررسی و رسیدگی به موارد زیر صورت می گیرد :

  • زمان پاسخ
  • زمان سفر بین طبقات
  • تراز بودن
  • کارکرد درب آسانسور
  • شروع و توقف
  • بررسی نشانگر کف آسانسور

 

آشنایی با زمان های مختلف عملکرد آسانسور :

  1. زمان توقف در هر طبقه : بررسی زمان رسیدن به یک طبقه و زمان توقف در هر طبقه. این زمان را با اندازه گیری زمان بسته شدن درب در یک طبقه و باز شدن درب در طبقه دیگر محاسبه کنید.
  2. زمان عملکرد : زمان بسته شدن درب آسانسور در یک طبقه تا زمان باز شدن درب در طبقه بعدی که مسافران بتوانند همگی از آسانسور خارج شوند.
  3. زمان شروع حرکت واگن : از زمان بسته شدن درب تا هنگام حرکت آسانسور اندازه گیری می شود.
  4. زمان باز شدن درب : یکی دیگر از مواردی که در نحوه سرویس آسانسور باید در نظر بگیرید ، زمان باز شدن درب آسانسور است.

 

تمامی موارد ذکر شده در لیست فوق باید در توقف در طبقه میانی انجام شود. اندازه گیری ها باید از دو جهت و به طور متوسط انجام شود.

 

هر روز به طور مداوم از آسانسورها استفاده می شود. اکثر مردم از تعداد سفرهایی که آسانسور می تواند در یک روز ، ماه یا سال مشخص تحمل کند متعجب می شوند. با این مقدار استفاده ، آسانسورها باید به صورت منظم سرویس شوند. آنها دقیقا مانند اتومبیل شما دارای سیستم های مکانیکی و الکتریکی هستند ، از این رو برنامه ریزی برای نگهداری دوره ای آسانسورها بسیار حائز اهمیت می باشد. تعمیر و نگهداری آسانسور به صورت منظم برای اطمینان از عملکرد بی خطر هر نوع آسانسوری ضروری است. اغلب اوقات ، رسیدگی به یک مشکل احتمالی در هنگام سرویس آسانسور تعمیرمی تواند به مشتری کمک کند تا از تعمیرات پرهزینه در آینده جلوگیری کند.

 

بهترین روش نحوه سرویس آسانسور :

خواه در ساختمان های اداری و خواه در ساختمان های مسکونی ، روزانه مردم به آسانسورها وابسته هستند. از این رو در امان بودن آن ها بسیار حائز اهمیت است! نگهداری پیشگیرانه برای داشتن آسانسوری با ماندگاری بالا که نیازهای کارمندان یا ساکنین را تامین کند ، بسیار مهم است. مدیریت ساختمان مستلزم اطمینان از عملکرد مناسب کلیه خدمات و امکانات است. پله برقی یا آسانسور در ساختمان شما باید در همه زمان ها به طور صحیح و کارآمد کار کند. خدمات سرویس آسانسور شرکت آس ، خدماتی قابل اطمینان و حرفه ای را برای اطمینان از کارآمد بودن آسانسورهای موجود در ساختمان شما ارائه می دهد. این خدمات توسط متخصصین حرفه ای و آموزش دیده با تجربه انجام می شود. یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم پیشگیرانه می تواند اطمینان حاصل کند که آسانسور شما در همه زمان ها با راندمان بالا کار می کند. علاوه بر این ، نگهداری منظم باعث افزایش طول عمر آسانسور می شود.

 

سرویس اسانسور شامل چیست ؟

  • سرویس مبنی بر شکست
  • سرویس و خدمات پیشگیرانه
  • نگهداری و تعمیرات پیش گویانه
  • خدمات نگهداری و تعمیرات اصلاحی
  • سرویس دوره ای آسانسور
سرویس تعمیر آسانسور
تا زمانی که در شرایط کاری خوبی نگه داشته شوند

نحوه سرویس آسانسور مبنی بر شکست

در این روش سرویس اسانسور ( تعمیر بعد از وقوع خرابی ) فرضیه بر این است که تا قطعه ای خراب نشود ، آن را تعمیر و یا تعویض نمی کنند. در واقع در هنگام خرابی نسبت به تعمیر اقدام می شود. به دلیل خرابی های ناگهانی ، هزینه و مدت زمان تعمیرات افزایش می یابد.

سرویس و خدمات پیشگیرانه

از آنجایی که در این روش تمامی قطعات آسانسور مورد بررسی قرار خواهند گرفت ، به همین دلیل ایمنی کار مشخص خواهد شد. برای مثال عملکرد ترمزها در زمان توقف یا جریان برق در زمان حرکت همگی معلوم و مشخص است. قطعات قبل از خرابی و وارد کردن خسارت عوض خواهند شد و به همین دلیل هزینه اضافی در تعمیرات وجود ندارد. با پیشگیری و حفظ آسانسور دیگر آسانسور نیاز به تعمیرات بلندمدت و اساسی ندارد و کمتر متوقف خواهد شد. زمانی که آسانسور خراب شود ، اگر ایرادات تکراری باشد پس ایراد بزرگ وجود دارد. برای مثال عوض کردن زودهنگام لنت یکی از ایرادات بزرگ است و در نتیجه بهترین شیوه نحوه سرویس آسانسور ، سرویس قبل از وقوع خرابی است.

تا زمانی که آسانسورها در شرایط مناسب کاری نگهداری شوند ، هیچ خطری برای ساکنین ساختمان نخواهند داشت. با این حال ، همه صاحبان املاک تعمیر و نگهداری آسانسورها را آنطور که باید در اولویت قرار نمی دهند. به همین دلیل عدم مراقبت صحیح یکی از دلایل عمده حوادث ناشی از این تجهیزات است. برای اطمینان از بالاترین سطح ایمنی آسانسور ، بازرسی منظم ضروری است. نکته کلیدی در بازرسی موفق ، داشتن برنامه منظم نحوه سرویس آسانسور و پیروی از آن برنامه می باشد!

به همین دلیل است که یک لیست چک می تواند ابزاری فوق العاده مفید برای هر کسی که مسئولیت نگهداری را بر عهده دارد ، باشد. به عنوان مثال ، یکی از جزئیات مهم اما نسبتا کوچک در داخل ماشین ، دکمه توقف اضطراری است. اگر این مورد به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری منظم بررسی نشود ، می تواند برای هر کسی که سوار آسانسور می شود ، فاجعه بار باشد.

سرویس قسمت داخل ماشین آسانسور

  • اطمینان حاصل کنید که درب ها می توانند آزادانه و بدون مانع باز و بسته شوند
  • به دنبال هر گونه علائم خرابی در سقف ، نرده و دیوارها باشید
  • هر نوع چراغ سوخته را از جمله در کنترل پانل پیدا کرده و جایگزین کنید
  • بررسی عملکرد درست تلفن اضطراری

سرویس قسمت خارجی ماشین آسانسور

  • تعویض چراغ های سوخته در هر طبقه
  • بررسی پانل و فاصله درب

نحوه سرویس اتاق ماشین آسانسور

  • بررسی سطح روغن و اطمینان از روانکاری صحیح تمامی سیستم ها
  • سیم کشی برق را برای علائم فرسودگی و یا نقص بررسی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای تکنسین ها وجود دارد
  • هر چیزی که مانع دسترسی به تجهیزات بشود را بردارید

نحوه سرویس قست بالایی ماشین آسانسور

  • اطمینان حاصل کنید که دریچه خروج اضطراری به راحتی در دسترس باشد
  • ترمزها را آزمایش کرده و مکانیزم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شرایط خوبی قرار دارد
  • کابل ها را از لحاظ هر گونه ساییدگی بررسی کنید
  • هر گونه خرابکاری و ساییدگی در مسیر بالابر را بررسی کنید

نحوه سرویس حفره آسانسور

  • مطمئن شوید که این منطقه دارای دسترسی مناسب است
  • گودال را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دارای فاصله لازم است
  • بررسی قاب ماشین از بابت هر گونه آسیب و خرابی

طریقه سرویس اسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور را از لحاظ صرفه اقتصادی نیز می توان تحلیل کرد. به طور کلی روشن است اگر قطعاتی در حال خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند ، به هنگامی که به موقع تعویض یا تعمیر نشوند احتمال اختلال در کارکرد قطعات دیگر را نیز در بر خواهند داشت. ممکن است خرابی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد کند و یا حتی احتمال خطرات جانبی در بدترین حالت ممکن وجود خواهد داشت و امکان سقوط آسانسور نیز جزء خطرات آن می باشد. فرض کنید سیم بکسل های ( wire ropes ) آسانسوردر آستانه فرسودگی قرار گرفته باشند. این فرسودگی و یا خوردگی سیم بکسل ها باعث خوردگی فلکه های کششی موتور و هرزگرد شده که هزینه تعمیرات را چند برابر می کند.

بنابراین فلکه های کششی نیز در معرض فرسودگی قرار می گیرند و در حالتی که ترمز ایمنی آسانسور ( پاراشوت ) فعال و تنظیم نباشد ، پارگی سیم بکسل باعث سقوط کابین شده و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی خواهد بود. آسانسور بر پایه یک چک لیست ماهانه و ادواری بازرسی شده و وضعیت موارد موجود در چک لیست به مدیر ساختمان ارائه می گردد و تعمیرات بر پایه چک لیست آسانسور انجام می پذیرد. بازبینی کلی قطعات نصب شده و نظارت بر عملکرد کلی سیستم آسانسوراز جمله خدماتی است که در بخش سرویس و نگهداری آسانسور انجام می شود. به طور کلی همه سیستم ها و یا مکانیزم ها نیازمند بازدید دوره ای و سرویس و نگهداری هستند به ویژه سیستم هایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد.

بررسی جنبه های ایمنی آسانسور

کدهای ایمنی هر حرفه ای باید به منظور تامین نیازهای عمومی و نجات جان افراد مرتبط باشد. در صنعت آسانسور ، ما لیستی از مواردی داریم که باید در هر جلسه تعمیرات آسانسور انجام شود. از طریق بازرسی بصری از هر آسانسور ، یک مکانیک هر موردی را که ممکن است با مشکل ایمنی روبرو شود بررسی می کند. تا حدی ، این بازرسی بسیاری از موارد معنی دار را پوشش می دهد. ابتدا همه تجهیزات ایمنی بررسی می شوند ، ضمن اینکه سطح دهی آسانسورها کاملا تنظیم می شود. این به خودی خود بازدارنده یک حادثه ناخواسته است. بررسی همه چراغ های نشانگر پیشگیری خوبی است. تمام دستگاه های تشخیص درب به طور منظم و کاملا از نظر ایمن بودن بسته شدن درب آسانسور بررسی می شوند.

بررسی انواع مختلف ماشین آلات

در خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور یک مکانیک واجد شرایط به طور معمول تمام قطعات متحرک را بررسی می کند و وضعیت این قطعات برای تنظیم ، روغن کاری و غیره مورد بررسی قرار می گیرد. موارد اصلی ماشین آلات که به طور منظم بررسی می شوند قدرت عملکرد و روغنکاری ، ساییدگی موتورها ، پارگی یاطاقان و عملکرد ترمز ماشین می باشند. همچنین سایش و پارگی در کلیه قفسه های محرک و کابل های بالابر به طور معمول بررسی می شود.

بررسی بالابر

بالابر در دریچه آسانسور قرار دارد. نکته ای که اغلب از آن غافل می شود ، کشش کابل های بالابر است. این یک مورد بسیار مهم است که در سرویس آسانسور تعمیر باید به صورت منظم بررسی گردد. مکانیک های واجد شرایط شرکت ساختمانی آس برای بررسی وضعیت خوب کارکردن کابل ها ، کشش کابل را بررسی می کنند. چرخ های رولر و قطعات مونتاژ شده نیز روی ماشین و وزنه تعادل قرار دارند.

بررسی ایمنی بودن درب آسانسور

در صنعت آسانسورها ، ایمنی بودن درب ها ( درست باز و بسته شدن ) بسیار حائز اهمیت است. یکی از دلایل عمده مشکلات درب آسانسور ، طراحی درب و نگهداری ضعیف تجهیزات درب نصب شده در محل است. متخصصین حرفه ای و آموزش دیده شرکت آس دانش و تجربه لازم برای شناسایی و رفع مشکلات احتمالی را دارند. لبه های محافظ درب ، قلاب درب ، غلتک های آویزان ، بلوک های محرک درب بالابر و تنظیمات خارج از مرکز جز مواردی هستند که باید به صورت مداوم در سرویس تعمیر آسانسورها بررسی شوند.

سرویس تعمیر و نگهداری آسانسور

آسانسورها یکی از مهم ترین تجهیزات در ساختمان ها محسوب می شوند. هر روز افراد بی شماری برای رسیدن به مکان مورد نظر خود به سیستم آسانسور شما اعتماد می کنند – چه خانه ای در یک ساختمان مسکونی چند طبقه ، چه در یک ساختمان تجاری – به همین دلیل همکاری با یک شرکت قابل اعتماد در تعمیر آسانسور در صورتی که سیستم آسانسور شما دیگر در سطح مطلوب کار نکند یا خرابی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است! با گذشت زمان تمامی آسانسورها دچار پارگی و ساییدگی می شوند.

نکات کلیدی تعمیر سرویس و نگهداری آسانسور

آسانسورها سیستم‌ های نسبتا پیچیده‌ ای بوده و شامل قطعات زیاد دیگری نیز هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارند. این امر با اطمینان از ایمنی سیم و روغنکاری ماشین ، جابجایی امن و بدون وقفه را برای مسافران فراهم می‌ کند. همچنین عوامل زیادی همچون رطوبت ، استفاده‌ نادرست از آن یا مشکلات برقی ممکن است بر اجزای آسانسور تاثیر بگذارند. بنابراین هر از چند گاهی بررسی کامل و بی‌ نقص بودن و سرویس آسانسور در تهران ، می‌ تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند. در صورت خاموش شدن ناگهانی آسانسور، کمک به مسافران گیرافتاده در آسانسور و از سرگیری کار آن بسیار مهم است. چه آسانسورهای خانگی ، چه آسانسورهای پانوراما یا حتی آسانسورهای باری همه آنها از یک روش برای تضمین ایمنی افراد پیروی می‌ کنند.

سرویس تعمیر آسانسور ، چه در آسمان خراش های اداری و چه در ساختمان های تجاری و مسکونی ، به منظور افزایش طول عمر واحد و حفظ امنیت جان مسافران بسیار حائز اهمیت است. تعمیرات منظمر آسانسورها بخشی از مسئولیت شما به عنوان مدیر ساختمان است که توسط قوانین محلی شهر شما تعیین شده است.

 

evelator service tips
  1. بازرسی های سالانه باید انجام شود = تعمیر سرویس و نگهداری آسانسور قسمت بزرگی از این فرآیند است تا اطمینان حاصل شود که آسانسور شما از معاینه عبور کرده و با مقررات و آیین نامه های شهرتان مطابقت دارد.
  2. اطمینان حاصل کنید که اتاق دستگاه آسانسور به روز است = فقط خود آسانسورها نیستند که باید از نظم خوبی برخوردار باشند. اتاق ماشین نیز باید بررسی گردد. بخشی از سرویس تعمیر آسانسور بدین گونه است که مطمئن شوید سیستم خودکار بسته شدن و باز و قفل شدن درب به درستی کار می کند ، اتاق دارای نور کافی است.
  3. واحدهای آسانسور باید از نظم بالایی برخوردار باشند = وظایف تعمیر و نگهداری باید هرگونه مشکلی را در موارد زیر نشان دهد : چراغ گودال یا نور بالا خراب نباشد ، قسمت بالای ماشین کثیف نباشد ، عدم وجود کثیفی و آب در گودال آسانسور ، کارکردن صحیح دستگاه چرخش ، کارکرد صحیح سرویس فراخوان آتش سوزی ، بررسی چراغ های اضطراری، تطابق اندازه گیری کابل و عدم وجود محدود کننده درب آسانسور
  4. با اجرای خدمات نگهداری منظم و فعال باشید = مدیریت ساختمان رویکردی همه جانبه برای حفظ ایمنی تاسیسات است. سرویس به موقع و منظم آسانسور اطمینان حاصل می کند که در معرض مشکلات تعمیر و نگهداری خطرناک و پرهزینه قرار ندارید. بررسی کنید که آیا آسانسور شما نیاز به مدرن سازی دارد ؟ آیا باید آن را به روز کنید ؟ حفظ تعمیر و نگهداری منظم همچنین به شما کمک می کند تا هزینه زیادی را پرداخت نکنید. . به یاد داشته باشید آسانسورهایی که از کار افتاده اند باعث اختلال در عملکرد عادی و ایجاد مزاحمت برای ساکنین ساختمان می شوند. همچنین تعمیرات آسانسور این اطمینان را فراهم می کنند که طول عمر واحدها افزایش می یابد.
  5. شناسایی نقاط مشکل = درک اینکه بدانید بیشترین مشکل از کدام قسمت پیش آمده به شما کمک می کند آنها را پیش بینی کرده و برای رفع آنها آماده باشید. به عنوان مثال ، حدود 70% تماس های نگهداری آسانسور به دلیل عملکرد نامناسب درب های واحد است.

تا زمانی که آسانسورها در شرایط کاری خوبی نگه داشته شوند ، خدمات ایمن و مطمئنی برای ساکنین را فراهم می کنند. برای اطمینان از بالاترین سطح ایمنی آسانسور ، انجام بازرسی های مداوم و منظم ضروری است. نکته مهم و کلیدی در یک بازرسی موفق داشتن یک برنامه دقیق می باشد. به همین دلیل است که یک چک لیست می تواند ابزاری فوق العاده مفید برای هر کسی باشد که مسئول نگهداری و سرویس تعمیر آسانسور است. به عنوان مثال ، یک جزئیات مهم اما نسبتا کوچک در داخل ماشین دکمه توقف اضطراری است. اگر این امر به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری منظم بررسی نشود ، می تواند برای هر کسی که سوار است فاجعه آور باشد. تضمین عاری بودن مانع از مساحت گودال یکی دیگر از مراحل مهم است – خصوصاً با توجه به اینکه نصاب ها و تعمیرکاران آسانسور بالاترین میزان آسیب دیدگی را در بین صنعت ساختمان دارند.

 

اهمیت نگهداری پیشگیرانه آسانسور

بازرسی های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه آسانسور برای اطمینان از انطباق با مقررات ساختمان و اطمینان از عملکرد خوب کلیه تجهیزات بسیار مهم است. سو عملکرد آسانسور می تواند ساکنین را ناراحت کند و نهایتا باعث تعمیرات پرهزینه و خطرات ایمنی شود. انجام بازرسی های منظم از نظر نگهداری آسانسور می تواند این خطرات را کاهش دهد. چک لیست سرویس تعمیر آسانسور ابزاری است که توسط تکنسین های حرفه ای شرکت آس برای اطمینان از ایمنی آسانسورها قبل از استفاده عملیاتی استفاده می شود. این کار برای ضبط جزئیات بازرسی از جمله داخل ماشین ، بالای ماشین و اتاق ماشین انجام می شود. مکانیک آسانسور ملزم به تمیز کردن ، روغن کاری و تنظیم کلیه اجزای آسانسور است که عملکرد مکانیکی و سرعت آسانسور را کنترل می کنند.

 

نگهداری دوره ای اسانسور

خدمات تعمیر و نگهداری منظم اسانسور به این معنی است که آسانسور بدون نقصِ عمده توسط پرسنل ماهر به طور منظم بازرسی می‌ شود. این بازدیدهای مکرر ، امکان بررسی هرگونه خاموشی را قبل از وقوع و حفظ کارایی آسانسور فراهم می‌ کند. قراردادهای تعمیر و نگهداری دوره‌ ای توسط شرکت های متخصص از جمله هلدینگ ساختمانی آس بسته می‌ شوند. موقعیت‌ های اضطراری شامل توقف ناگهانی آسانسور ، صدای غیرعادی کابین و یا ناتوانی سیستم در بلند شدن است. در صورت نیاز از تیم تعمیر و نگهداری حرفه‌ ای استفاده شود که به نوبه‌ خود ، پاسخی فوری برای ارائه خدمات خود در سریع‌ ترین زمان ممکن ارائه می‌ دهد. آرامش خود را حفظ کنید و تا رسیدن تیم تعمیر و نگهداری آسانسور سعی نکنید آسانسور را دستکاری کنید تا باعث خرابی بیشتر نشود.

 

سرویس اسانسور شامل چیست ؟

این سطوح عبارتند از :

داخل کابین

  • فضای داخلی کابین آسانسور از نظر آسیب به دیوارها ، سقف و نرده ها بررسی می گردد
  • چراغ های نشانگر موقعیت بررسی شده و هر چراغ سوخته تعویض می شود
  • نحوه بالا و پایین رفتن آسانسور و دقت تسریع ، شتاب و کاهش سرعت نیز بررسی می گردد. در صورت نیاز تنظیمات لازم انجام می شود
  • بررسی می شود که درب به نرمی حرکت کرده و به صدا در نمی آید
  • اطمینان حاصل می شود که محدود کننده درب به درستی کار می کند و در صورت لازم تعمیرات مورد نیاز انجام می شود
  • بررسی سیستم‌ های الکتریکی و بلندگوها ، در صورت وجود!

بیرون کابین

  • ایستگاه ها و چراغ های سالن بررسی شده و هرگونه چراغ سوخته تعویض می شود
  • پانل درب و هر گونه مانعی بررسی می گردد
  • خدمات آتش نشانی فاز 1 آزمایش می شود

اتاق ماشین

  • اطمینان حاصل کنید که اتاق ماشین فاقد هرگونه ماده غیر مرتبط با آسانسور است
  • اجزای موجود را از نظر نشت ، لرزش غیرمعمول یا ساییدگی بررسی کنید
  • اجزای الکتریکی را از نظر وجود گرمای زیاد یا خرابی بررسی کنید
  • در صورت لزوم ، قطعات را روغن کاری کنید
  • سطح روغن را بررسی کنید
  • انجام هرگونه تنظیمات لازم یا خدمات پیگیری برنامه ای
  • بررسی برد دکمه‌ خارجی و صفحه کف
  • تست خدمات آتش‌ نشانی

قسمت بالای ماشین

  • عملکرد سوئیچ ایستگاه و ایستگاه بازرسی را به درستی بررسی کنید
  • هر گونه کثیفی و زباله را از بالای ماشین بردارید
  • اجزای قابل مشاهده از جمله غلطک ، ریل راهنما و دستگاه های تسطیح را بازرسی کنید
  • کابل های مسافرتی را از نظر سایش و اتصالات را بررسی کنید
  • اپراتور درب و اجزای آن را بازرسی کنید
  • مسیر بالابر را از نظر وجود جوندگان ، ایمنی در برابر آتش سوزی و هر گونه آسیب دیدگی بررسی کنید

اتاقک آسانسور

  • اطمینان حاصل کنید که موتورخانه حاوی موادی نامرتبط با آسانسور نباشد
  • قطعات را از نظر هرگونه نشتی ، لرزش یا سایش غیر معمول بررسی کنید
  • بررسی قطعات الکتریکی برای تشخیص هرگونه گرما یا خرابی
  • در صورت لزوم قطعات را روغنکاری کنید
  • بررسی سطح روغن
  • هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید یا یک سرویس پشتیبانی را برنامه‌ ریزی کنید

گودال

  • اطمینان حاصل کنید که سوئیچ توقف ، چراغ ها و خروجی GFI به درستی کار می کنند
  • گودال را تمیز کرده و علائم نشتی را بررسی کنید
  • بافرهای فنر را از نظر خوردگی ، ترازبندی و اتصال ایمن بررسی کنید
  • تمام اجزای قابل مشاهده ، از جمله غلتک ، ریل راهنما ، و کلید را بازبینی کنید
  • کابل مسافرتی را از نظر سایش و عدم وجود موانع بررسی کنید
  • از تمیز بودن و عملکرد صحیح پمپ مخزن اطمینان حاصل کنید

 

آشنایی با مشکلات رایج آسانسورها

اگرچه خرابی آسانسور تا حدودی کم است ، اما ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی یا عوامل محیطی رخ دهد. برخی اختلالات ممکن است آسانسور را بیش از سایرین تحت تاثیر قرار دهد و پس از دریافت دستورالعمل‌ های اولیه از تیم نصب ، بتوانید با آنها مقابله کنید. مشکلات رایجی که یک آسانسور ممکن است در معرض آنها قرار گیرد عبارتند از :

  • مشکلات قطع برق : این مشکل ممکن است به دلیل بار اضافی رخ دهد و خودتان می توانید با بازگرداندن برق آن را حل کنید ، اما در صورت تکرار به کمک متخصصان سرویس و تعمیر و نگهداری آسانسور آس نیاز خواهید داشت.
  • کابل‌ های فرسوده : با بازرسی دوره‌ ای قطعات آسانسور آشکار شه و در صورت نیاز مستحکم و یا تعویض می‌ گردند.
  •  آلاینده‌ محیطی : این امر باعث تخریب یا تغییر خواص روغن‌ های روان‌ کننده می‌ شود. بنابراین بررسی سطح روغن در روند سرویس آسانسور در تهران و تجزیه و تحلیل مرتب آن‌ ها ضروری است.
  • بلبرینگ پر سر و صدا : ممکن است نشان دهنده‌ اصطکاک بین قطعات مکانیکی آسانسور و نگهداری آنها با روغنکاری قطعات باشد. صداها ممکن است در اثر ارتعاشات ایجاد شوند ، بنابراین نقش جاذب در رفع این مشکل موثر خواهد بود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات ما


هزینه تعمیر کولر گازی چقدر است؟
  • ۲۵
  • شهریور
  • هزینه تعمیر کولر گازی چقدر است؟

    چرا تعمیر کولر گازی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ دوره و زمانه‌ های کولرهای آبی و مدام تا بالای پشت‌ بام رفتن ...

    سیستم تهویه مطبوع چیست؟ انواع سیستم تهویه مطبوع و کارکرد آن‌ها
  • ۲۵
  • شهریور
  • سیستم تهویه مطبوع چیست؟ انواع سیستم تهویه مطبوع و کارکرد آن‌ها

    تهویه مطبوع چیست؟ تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از  فن آوری رساندن شرایط طرح داخل به شرایط استاندارد یا آسایش ...

    تاسیسات چیست و چه کارایی دارد؟
  • ۲۹
  • شهریور
  • تاسیسات چیست و چه کارایی دارد؟

    تاسیسات چیست؟ در دنیا ی  امروز تامین آسایش بشر یکی از اهدف اصلی است به همین دلیل نقش تاسیسات مکانیکی به عنوان ...

    تأسیسات مکانیکی ساختمان چیست؟
  • ۲۹
  • شهریور
  • تأسیسات مکانیکی ساختمان چیست؟

    تأسیسات مکانیکی ساختمان شامل مجموعه ای از سازه ها و اجزایی است که ساختار سیستم های داخلی ساختمان را جهت بهبود سطح آسایش ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    09131109867

    ادرس

    اصفهان-آبشار سوم-مجتمع رویال سنتر

    پست الکترونیک

    Mashayekhi.tec@gmail.com